top of page
Terms of events eng

Villkor för evenemang

Ingenting kan mäta sig med att mötas personligen.

Allmänna boknings- och avbokningsvillkor

av
Finnish Travel Marketing Ltd – Sumama

Bokning
Bokningen/beställningen blir bindande när kunden har registrerat sig via det elektroniska bokningssystemet eller alternativt bekräftat bokningen/beställningen skriftligen. Ändringar och avbokningar ska alltid göras skriftligen.

Bokningen/beställningen utgör ett servicepaket vars innehåll är förhandsarrangerat och kan omfatta t.ex. bokning av försäljningsmonter eller utrymme, deltagaravgift, transportkostnader osv. Servicepaketet har alltid ett totalpris om inget annat anges.

 

Betalning och avbokning
Servicepaketet ska betalas i sin helhet senast på förfallodagen. Om betalningen inte har mottagits i tid har arrangören rätt att annullera leverantörens deltagande i försäljningseventet genom att informera kunden därom.

Avbokningsavgifter vid leverantörens avbokning av sitt deltagande i försäljningseventet är följande:

 

Avbokningsvillkor för suppliers

90 dagar eller tidigare före evenemanget: 0 % av paketpriset

90–60 dagar före evenemangets start: 25 % av paketpriset

59–46 dagar före evenemangets start: 50 % av paketpriset

45–30 dagar före evenemangets start: 75 % av paketpriset

29 dagar före evenemangets start: 100 % av paketpriset

 

TBA (To be announced) deltagare
TBA-deltagare uppmanas att bekräfta sitt deltagande tre veckor före evenemanget. Vi kan då inkludera dem i våra trycksaker och möteslistor.

 

No-show-avgift för köpare
Observera att om ert företag väljer att avboka en deltagares medverkan mindre än tre veckor före evenemangets datum, tillkommer en sen avbokningsavgift på 200 €. Denna policy gör det möjligt för oss att använda våra resurser effektivt och säkerställa att alla deltagare får bästa möjliga upplevelse. Namnändringar av registrerade deltagare kan göras fram till dagen före evenemanget.

REGISTERBESKRIVNING

Sumama (FINNISH TRAVEL MARKETING LTD’S) REGISTERBESKRIVNING

Registeransvarig
Sumama (Finland Tourism Marketing Ltd)
Kirjatyöntekijänkatu 4 A 9, 00170 Helsingfors
FO-nummer: 2545970-7

 

Ansvarig person för registret
Aleksi Pitkänen, Finland Tourism Marketing Ltd

Ändamål med behandlingen av personuppgifter
Ändamålet med behandlingen av personuppgifter är att hantera och upprätthålla kundrelationen mellan Sumama och användaren; att informera Sumama och dess kunder; samt att genomföra marknadsföringsåtgärder. Användarens personuppgifter från registret kan användas enskilt eller i kombination med andra personuppgifter som Sumama innehar.

Sumama förbehåller sig rätten att använda marknadsföringsmaterial som Sumama har tagit fram vid evenemang, såsom fotografier, om inte annat skriftligen överenskommits. Om en person vill undvika att bli fotograferad ska detta meddelas till Evenemangskoordinatorn.

 

Beskrivning av den registrerade gruppen
Registret innehåller personuppgifter som samlats in av Sumama.

Beskrivning av uppgifter relaterade till registrerade individer
Registret kan innehålla följande information:

 

Personuppgifter

  • För- och efternamn

  • Titel

  • Adress, postnummer och ort

  • Kön

  • Mobilnummer eller telefonnummer

  • E-postadress

Företagsuppgifter

  • Företag

  • Arbetsställning

  • Arbetsområde inom företaget

  • Företagets bransch

  • Företagets adress, postnummer och ort

  • Arbetsnummer

 

Deltagande i evenemang som organiseras av Sumama

Utlämnande och överföring av uppgifter
Den registeransvarige lämnar inte ut uppgifter till externa parter.

Registersäkerhet
Databaser som lagrar registeruppgifter är skyddade med brandväggar, lösenord och andra tekniska lösningar. Databaserna och deras säkerhetskopior förvaras på en säker plats. Den registeransvarige säkerställer att endast de anställda hos den registeransvarige samt de företag som agerar på dennes vägnar har tillgång till uppgifter som är nödvändiga för att utföra sina arbetsuppgifter.

 

Rätt till insyn, invändning och rättelse
Den registrerade har rätt att ta del av vilka uppgifter om honom/henne som finns lagrade i registret. Begäran om insyn ska skickas skriftligen och undertecknas till den person som ansvarar för registerärenden. Begäran om insyn kan också göras personligen på den registeransvariges kontor på ovan nämnda adress. Den registrerade kan lämna in en avgiftsfri begäran om insyn en gång per år. Begäran om insyn besvaras inom en månad från det att begäran inkommit. Registrerade individer har rätt att radera sina uppgifter samt rätt att begära rättelse av felaktiga uppgifter genom att kontakta den person som ansvarar för registerärenden.

bottom of page